استاندارد ایزو 21001 الزامات سیستم های مدیریتی برای سازمان های آموزشی را مشخص می کند. تمام الزامات این استاندارد عمومی هستند.
ایزو 22301:2019، مجموعه ای از الزامات سیستم های مدیریت تداوم کسب و کار (BCMS) از سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است. BCMS مخفف Business Continuity Management System به معنای سیستم مدیریت تداوم کسب و کار می باشد.
هدف ایزو 38500 ارائه ساختاری از اصول برای مدیران (شامل مالکان، اعضای هیئت مدیره، مدیران، شرکا و مدیران ارشد) است تا در هنگام ارزیابی، هدایت و نظارت بر استفاده از فناوری اطلاعات در سازمانهای خود استفاده کنند.
شرکت ها و پیمانکارانی که اقدام به به دریافت گواهینامه ISO 10006 می نمایند، به کارفرما این اطمینان را می دهند که پیمانکار پروژه دارای یک سیستم منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد، لذا شرکت هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ISO 10006 در آن پیاده سازی شده، ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها، باعث افزایش بهره وری و اثربخشی اجرای پروژه ها می گردند.
ایزو 10668 چارچوبی برای ارزشیابی نام تجاری، شامل: اهداف، مبانی ارزیابی، رویکردهای ارزیابی، روش ارزیابی و ارزیابی داده های کیفیت و مفروضات را مشخص می کند
ISO 27001 تنها استاندارد بین المللی قابل ممیزی است که الزامات مورد نیاز سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را معیّن کرده و انتخاب کنترل امنیتی مناسب را تضمین می کند؛ همچنین به سازمان کمک می کند اطلاعات خود را محافظت کند و اعتماد بخش های ذینفع و به ویژه مشتریان را جلب نماید و برای تهیه، پیاده سازی، اجرا، نظارت، بررسی، نگهداری، و ارتقا سیستم مدیریت امنیت اطلاعات رویکردی پروسه ای فراهم می سازد.
کتاب رابطه مدیریت فرایندها و استاندارد ISO 9001 2015 به قلم سید احمد دلیری و محمد رمضانی، ابتدا مدیریت فرایند و ایزو 9001 را معرفی کرده و سپس رابطه این دو را به صورت یک به یک و دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد.
کتاب مدیریت ارتباط با مشتری، اثر آدریان پین، مجلد بیستم از مجموعه کتابهای تجارت جهانی است که در زمینهی ارتباط با مشتری نگاشته شده و تمامی مفاهیم کلیدی مربوط به این حوزه را دربرمیگیرد. نویسنده در این کتاب به عاملی مهم برای داشتن فروشی بهتر و سودآور، یعنی هنر و مهارت ارتباط صحیح و درست با مشتریان اشاره دارد. صاحبان مشاغل و شرکتها میتوانند با کمک راهکارهای اثر حاضر به کسبوکاری پررونق و پرسود دست یابند.
کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل به قلم پیمان اخوان و روح الله باقری، تمامی مفاهیم، نکتهها و آموزههای مدیریت دانش را با بیانی ساده و روان مطرح کرده و آنها را به گونهای بازگو میکند که هنگام مطالعه دچار سردرگمی و یا گسست مفاهیم نشوید.
کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی یک راهنمای مدیریتی برای سازمان شماست که با کمک آن خواهید توانست به سوددهی بیشتری در کسبوکار خود برسید. در این اثر جی بارنی و ویلیام هسترلی با ارائهی چارچوبی ساده و کارآمد به تجزیه و تحلیل منابع سازمانی در جهت ایجاد رقابتی پایدار پرداختهاند.
در کتاب تعالی سازمانی بر مبنای مدل EFQM 2020 ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص الفبای کیفیت و تعالی سازمانی، تاریخچهای از مدلهای مختلف در این حوزه بیان شده و در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مفاهیم بنیادین مدل تعالی سازمانی مبتنی بر مدل EFQM، دو نسخه جدید مربوط به سال ۲۰۲۰ و نسخه ماقبل آن (۲۰۱۳) به تفصیل ارائه شدهاست.
کتاب در پنج فصل به عملکرد و مفاهیم آن، هدف گذاری و برنامه ریزی عملکرد، نظارت مستمر و مربیگری، ارزیابی عملکرد و ارائه بازخورد، تحلیل و مرور عملکرد و اقدامات اصلاحی می پردازد. کتاب راهنمایی کاربردی برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان در اختیار مدیران کشور قرار می دهد.
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکتها و سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی، وقت،انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی و راهبردهای اساسی سازمانهای خود میکنند ولی اکثر آنها از عدم اجرای مطلوب استراتژی های خود سخن میگویند.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسبب محیط چالشبرانگیز کسب و کار که پیش روی سازمانها در سراسر جهان امروز قراردارد، اهمیت بیشتری مییابد. این موضوع بویژه در صنایعی که دستخوش تغییرات در آرایش و پیکربندی کانالهای توزیع سنتی میشوند، مهم و حیاتی است
توسعه اقتصادی تا حدود زیادی به دو بخش تولید و خدمات وابسته است، از طرفی گستردگی این دو بخش بر نقش و اهمیت مدیریت این دو حوزه افزوده است. هدف از تالیف کتاب مدیریت تولید و عملیات این است که تکنیک های کاربردی و مباحث مهم در زمینه تولید و خدمات در یک مجموعه و چارچوب مشخص ارائه گردد
الیاس م. عوض و حسن م. غزیری در کتاب مدیریت دانش، به معرفی بسیاری از جنبههای دانش از مفاهیم تا مردم، ابزارها، رویهها، چگونگی کسب، انتقال، اشتراک و مدیریت آن پرداختهاند.
زمانیکه یک پروژهای با اهداف مشخص تعریف میگردد اگر با هر مدیر، اعضاء و در محیطهای مختلفی انجام گردد باید به یک نتیجه مشخص برسد. بنابراین فقط دانش و نحوه انجام دادن، مدیر پروژه را به یک مدیر پروژه عالی تبدیل خواهد کرد.
نمیتوان به هیچ وجه این واقعیت را انکار کرد که منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است و مدیریت اثربخش آنها کلید موفقیت سازمان میباشد. مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان، اصطلاحی نسبتاً جدید است که با پیمودن مسیر تعالی طی سالهای اخیر، خود را به عنوان یکی از مهمترین، تأثیرگذارترین و پیچیدهترین رشتههای مدیریت مطرح نمود.
به باور نویسندگان کتاب «استراتژی اقیانوس آبی» کسبوکارها باید به جای ورود به بازارهای پررقابت (اقیانوس سرخ) وارد فضای بازار نامحدود و کم رقابت (اقیانوس آبی) شده و دست به خلق تقاضا بزنند؛ اقیانوس آبی یعنی بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد.
نویسنده در این کتاب به ما میآموزد که استراتژی واقعا چیست و برای این که بتوانیم یک استراتژی خوب تدوین کنیم چه کاری باید انجام دهیم
در این کتاب جعبه ابزاری غنی به استراتژیستها پیشنهاد میشود. از تاریخهای معکوس بگیرید تا تونل باد. از تحلیل لایهای علتها تا تست لیتموس، از نردبان پرسش تا وکیل مدافع شیطان، از پنج نیروی رقابتی تا هفت اس مکنزی.
این کتاب مدل نسبتا جدیدی در زمینهی تفکر و حل مسئله را ارائه میکند که تفکر طراحی نام دارد. نویسندگان این کتاب میگویند برای حل مسئله و رسیدن به راهحل باید چهار پرسش اساسی را مطرح کرد. آنها هر کدام از این پرسشها را یک مرحله از فرایند تفکر طراحی در نظر میگیرند.
این کتاب، به عنوان یک راهنمای میدانیِ معتبر و کامل، نکاتی مفید برای اتخاذ تصمیمات بزرگ بیان میکند تا این تصمیمات بر اساس شهود یا حدس و گمان اتخاذ نشوند. این کتاب به رهبران نشان میدهد چگونه طرز فکر آزمایشگری را در سازمانشان ترویج کنند و آزمایشگری ایدههای کسبوکاری را به فرآیندی پیوسته و تکرارپذیر بدل سازند.
این کتاب برای هر مدیری است که مسئولیت بخشهای مختلف کسبوکار را بر عهده دارد. این کتاب همچنین برای هر دانشجو، مشاور یا مدیر تازهکارتری است که میخواهد با چالشهایی که مدیران گروه با آنها مواجه میشوند و نحوۀ تصمیمگیریهای این مدیران در مواجهه با چنین چالشهایی آشنا شود.
این کتاب در هفت فصل با زبان ساده به شما یاد میدهد که چطور یک پروژه را شروع کنید، برای آن برنامهریزی کنید، آن را اجرا کنید، روی آن نظارت داشته باشید و پروژه را به پایان برسانید.
هدف اصلی این کتاب آن است که روشهایی را به شما بیاموزد که بتوانید به افراد کمک کنید خودانگیختهتر باشند و، به قول وارِن بافِت، به شما کمک میکند بیشتر رهبری کنید و کمتر مدیریت
ISO 10004 استانداردی بین المللی برای دستیابی به رضایت مشتریان از خدمات و تولیدات سازمان ها و شرکت ها تدوین و طراحی گردیده است و به کارگیری این استاندارد از طریق طبقه بندی نیازهای مشتریان، باعث حرکت شرکت به سمت مشتری مداری و رضایت مشتریان می گردد.
استاندارد ایزو 50001 ویرایش 2018 الزامات لازم برای ایجاد، اجرا، حفظ و بهبود سیستم مدیریت انرژی را مشخص می کند. نتیجه مورد نظر این است که یک سازمان را قادر سازد به دنبال یک رویکرد سیستماتیک در دستیابی به بهبود مستمر عملکرد انرژی و سیستم مدیریت انرژی باشد.
ایزو 10015 ویرایش 2019 دستورالعمل هایی را برای سازمان ایجاد می کند تا بتواند سیستم های صلاحیت مدیریت و توسعه افراد را، پیاده سازی، حفظ و ارتقا دهد تا بر نتایج حاصل از انطباق محصولات و خدمات و نیازها و انتظارات افراد ذینفع مرتبط تأثیر بگذارد.
استاندارد ISO 16949 استاندارد مدیریت کیفیت ویژه صنایع مرتبط با خودروسازی میباشد. در استاندارد 16949، کلیه الزامات برای سیستم مدیریت کیفیت در طراحی، توسعه، تولید، نصب و ارائه خدمات مرتبط با صنعت خودرو تدوین شده است. همچنین ویرایش جدید این استاندارد با نام 16949 ویرایش 2016 توسط IATF نهایی و عرضه شده است.
ایزو 29001 سیستم مدیریت کیفیت را برای سازمان های عرضه محصولات و خدمات برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.
این استاندارد به مراکزی در حوزه آموزش فعالیت می کنند کمک میکند تا سیستم مدیریت کیفیت ( استاندارد ایزو 9001 ) را متناسب با شرایط و ویژگی های خاص موسسات و مراکز آموزشی تنظیم و طراحی کنند.
استاندارد ایزو 21001 الزامات سیستم های مدیریتی برای سازمان های آموزشی را مشخص می کند. تمام الزامات این استاندارد عمومی هستند.
استاندارد ایزو 45001 (گواهینامه ایزو 45001) استانداردی تخصصی ویژه مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی است که توسط سازمان جهانی استانداردسازی (ISO) تدوین شده است و امکان صدور گواهینامه ایزو برای آن مقدور است
ایزو 22301:2019، مجموعه ای از الزامات سیستم های مدیریت تداوم کسب و کار (BCMS) از سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است. BCMS مخفف Business Continuity Management System به معنای سیستم مدیریت تداوم کسب و کار می باشد.
هدف ایزو 38500 ارائه ساختاری از اصول برای مدیران (شامل مالکان، اعضای هیئت مدیره، مدیران، شرکا و مدیران ارشد) است تا در هنگام ارزیابی، هدایت و نظارت بر استفاده از فناوری اطلاعات در سازمانهای خود استفاده کنند.
ایزو 27005 یک استاندارد بین المللی ضروری در زمینه مدیریت ریسک فناوری اطلاعات است. این به سازمان ها کمک می کند تا حفاظت از داده های حساس را منطقی کرده و پیامدهای حملات سایبری و جرایم سایبری را پیش بینی کنند. به عنوان یک گواهینامه بین المللی مشهور، ISO 27005 در سال 2021 به خوبی مورد استفاده قرار گرفت
استاندارد ایزو 31000 (مدیریت ریسک) برای استفاده کسانی تهیه شده است که با مدیریت ریسکها و تصمیمگیریها و تعیین و تحقق اهداف و بهبود عملکرد در سازمانها ارزش ایجاد کرده و از آن ارزش محافظت میکنند .
شرکت ها و پیمانکارانی که اقدام به به دریافت گواهینامه ISO 10006 می نمایند، به کارفرما این اطمینان را می دهند که پیمانکار پروژه دارای یک سیستم منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد، لذا شرکت هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ISO 10006 در آن پیاده سازی شده، ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها، باعث افزایش بهره وری و اثربخشی اجرای پروژه ها می گردند.
استاندارد بین المللی ایزو 22000 شامل مجموعه ای از دستورالعملها و مقرراتی است که شرکتها با رعایت آنها میتوانند سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را در سازمان خود پیاده سازی و اجرا نمایند.
ایزو 10668 چارچوبی برای ارزشیابی نام تجاری، شامل: اهداف، مبانی ارزیابی، رویکردهای ارزیابی، روش ارزیابی و ارزیابی داده های کیفیت و مفروضات را مشخص می کند
استاندارد و گواهینامه ISO 13485 استانداردی تخصصی ویژه ی شرکت های تولید کننده تجهیزات و ابزار های پزشکی و جراحی است.
استاندارد بین المللی ISO 17025 استانداری تخصصی ویژه ی آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون می باشد که به احراز صلاحیت این آزمایشگاه ها می پردازد.
ایزو 9002 استانداردی است که به خانوادهی ایزو 9000 تعلق دارد و بهعنوان الگویی برای تضمین کیفیت در تولید، سرویس و خدمات شناخته میشود. ایزو 9002 تقریباً شامل تمام دستورالعملهای گواهینامه ایزو 9001 است، اما شامل ایجاد محصولات جدید نمیشود.
استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نشاندهنده روش پذیرفته شده برای انجام کاری است. برای مثال، علایم توقف همیشه هشتضلعی هستند و این یک استاندارد است. این روش پذیرفته شدن آنها است. اگر میخواهید خلاق باشید و یک علامت توقف مربعی شکل بسازید، در پیدا کردن خریدار برای محصول مشکل خواهید داشت.
استاندارد ISO 10002 درمورد توجه به شکایات مشتریان بوده و شکایات مشتریان رامنابع اطلاعاتی مفید و رایگانی میداند که در صورت فراهم شدن امکان بروز این اطلاعات و مطرح کردن شکایات، مشتریان اطلاعاتشان را براحتی در اختیار سازمان قرار میدهند
هدف از این استاندارد بین المللی ارائه یک چارچوب به سازمان، برای حفاظت از محیط زیست و واکنش در برابر تغییرات زیست محیطی در تعادل با نیازهای اجتماعی و اقتصادی است . این استاندارد، الزاماتی را مشخص می کند تا سازمان قادر باشد به نتایج مورد نظری که برای سیستم مدیریت زیست محیطی اش تعیین می کند دست یابد
کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور: خودت را با آینده وفق بده، روی خودت سرمایهگذاری کن و شغلت را دگرگون کن نوشتهی بن کاسنوچا و رید هافمن، به ما میآموزد که خود باید مسئولیت رشد خویش را برعهده گرفته و به کمک «ماما» خودِ برترمان را متولد کنیم. شبکهسازی و پیدا کردن این ماماها چیزی است که به عنوان یک مهارت در کتاب آموزش داده میشود.
ISO 27001 تنها استاندارد بین المللی قابل ممیزی است که الزامات مورد نیاز سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را معیّن کرده و انتخاب کنترل امنیتی مناسب را تضمین می کند؛ همچنین به سازمان کمک می کند اطلاعات خود را محافظت کند و اعتماد بخش های ذینفع و به ویژه مشتریان را جلب نماید و برای تهیه، پیاده سازی، اجرا، نظارت، بررسی، نگهداری، و ارتقا سیستم مدیریت امنیت اطلاعات رویکردی پروسه ای فراهم می سازد.
کتاب رابطه مدیریت فرایندها و استاندارد ISO 9001 2015 به قلم سید احمد دلیری و محمد رمضانی، ابتدا مدیریت فرایند و ایزو 9001 را معرفی کرده و سپس رابطه این دو را به صورت یک به یک و دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد.
این کتاب یک راهنمای کامل مدیریت تداوم کسب و کار است و سازمان ها با هر اندازه ای که باشند و در هر بخشی که فعالیت می کنند، می توانند نیاز خودشان را به تهیه یک نظام جامع مدیریتی برای حفظ تداوم در کسب و کار و تهیه زیر ساخت های لازم برای پیاده سازی استانداردهای بین المللی مربوطه برطرف کنند.
در این کتاب انقلابی جدید توسط یک متفکر تجاری معتبر و پیشگام در زمینههای تحقیق در عملیات و تفکر سیستمی، آکوف بر نیاز فوری به بازنگری انواع سیستمهای موجود در آمریکا، از مدارس بازرگانی تا اتاقهای هیئت مدیره ما تاکید شده است.
کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشته های فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات معرفی گردید.
کتاب مدیریت ارتباط با مشتری، اثر آدریان پین، مجلد بیستم از مجموعه کتابهای تجارت جهانی است که در زمینهی ارتباط با مشتری نگاشته شده و تمامی مفاهیم کلیدی مربوط به این حوزه را دربرمیگیرد. نویسنده در این کتاب به عاملی مهم برای داشتن فروشی بهتر و سودآور، یعنی هنر و مهارت ارتباط صحیح و درست با مشتریان اشاره دارد. صاحبان مشاغل و شرکتها میتوانند با کمک راهکارهای اثر حاضر به کسبوکاری پررونق و پرسود دست یابند.
کتاب اصول مدیریت تداوم کسب و کار نوشتهی وی نینگ زخاریا ونگ و ژیانپینگ شی، بهعنوان یک راهنما برای برنامهریزی در سه سطح عملیاتی، تاکتیکی و استراتژیک، ساختاربندی استمرار فعالیت شرکتها را بر اساس گواهینامهی ایزو 22301 توضیح میدهد.
کتاب مدیریت دانش، به مفاهیم و زیرساختها، با زبانی ساده و در عین حال مستند و مباحث پایه و بنیانی مدیریت دانش میپردازد و به مواردی چون مفهوم مدیریت اطلاعات و دانش، مقایسهی مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش، مراحل مدیریت دانش و... اشاره دارد.
کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل به قلم پیمان اخوان و روح الله باقری، تمامی مفاهیم، نکتهها و آموزههای مدیریت دانش را با بیانی ساده و روان مطرح کرده و آنها را به گونهای بازگو میکند که هنگام مطالعه دچار سردرگمی و یا گسست مفاهیم نشوید.
کتاب رویکردهایی در مدیریت تولید و عملیات پیشرفته با رویکرد خلق ارزش، با نگرشی به رویکردهای نوین مدیریت تولید و عملیات به سه مبحث تولید ناب، مدیریت زنجیره تأمین و نحوه برخورد با مشتری میپردازد.
کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 نوشتهی گریگوری آشر یک اثر متفاوت دربارهی مدیریت پروژه است که با لحن روایی، طنز و حکایتهای شخصی مباحث مربوط به این حوزه را ارائه میدهد. این کتاب با مطرح کردن تئوریهای جدید در زمینهی مدیریت پروژه، راهکارهای مهمی را در این زمینه به مدیران و کارآفرینان آموزش داده است.
کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی، بیان میکند که تقویت اعتماد و رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد و کارایی سازمانها را ارتقا بخشیده و بقای بلند مدت آنها را تضمین میکند.
کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی یک راهنمای مدیریتی برای سازمان شماست که با کمک آن خواهید توانست به سوددهی بیشتری در کسبوکار خود برسید. در این اثر جی بارنی و ویلیام هسترلی با ارائهی چارچوبی ساده و کارآمد به تجزیه و تحلیل منابع سازمانی در جهت ایجاد رقابتی پایدار پرداختهاند.
کتاب مدیریت استراتژیک با رویکرد بهبود نوشتهی فرهاد آریاتبار، به صورت جامع و کاربردی موضوعاتی مانند تحلیل نقاط قوت و ضعف داخلی، ارزیابی استراتژی، توانمندسازی و مشارکت کارکنان، اثرات فناوری بر محیط کار، افزایش رضایت شغلی و... را مورد بررسی قرار میدهد که باعث حل بسیاری از مشکلات در سازمانها خواهد شد.
در عصري که کارکنان خلاق يک منبع خلق ارزش براي سازمان بهحساب ميآيند، چگونگي مواجهه و اداره اين سرمايههاي انساني مورد غفلت و کمتوجهي سازمانها قرار گرفته است. اين کتاب ضمن مرور اصول اوليه، با کاويدن تحقيقات و تجربيات در کنشي قاعدهمند کوشيده است به اين دغدغهها پاسخي مقنع، مستدل و مدلل بدهد.
در کتاب تعالی سازمانی بر مبنای مدل EFQM 2020 ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص الفبای کیفیت و تعالی سازمانی، تاریخچهای از مدلهای مختلف در این حوزه بیان شده و در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مفاهیم بنیادین مدل تعالی سازمانی مبتنی بر مدل EFQM، دو نسخه جدید مربوط به سال ۲۰۲۰ و نسخه ماقبل آن (۲۰۱۳) به تفصیل ارائه شدهاست.
نویسنده در کتاب حاضر با نگاهی بر نقش مدیریت و رهبری سازمانی در مدیریه کیفیت و رهبری کیفی سازمان پرداختهاند. گفتنی است، هوش هیجانی عبارت است از مجموعهای از دانشها و تواناییهای هیجانی و اجتماعی که قابلیت کلی انسان را در پاسخ به نیازهای محیطی تحت تاًثیر قرار میدهد
کتاب روش های ورود به بازارهای بین المللی، در فصل نخست، مفهوم بازاریابی بینالملل و تفاوتهای آن با سایر مفاهیم نزدیک به آن را بررسی کرده است. کتاب در ادامهٔ این فصل، به ضرورت اجرای فرایند بازاریابی در بازارهای بینالمللی پرداخته، به ۷ نظریهٔ اصلی در حوزهٔ بازاریابی بینالملل اشاره کرده و در پایان نیز فرایند بینالمللیشدن را موردتوجه قرار داده است.
کتاب در پنج فصل به عملکرد و مفاهیم آن، هدف گذاری و برنامه ریزی عملکرد، نظارت مستمر و مربیگری، ارزیابی عملکرد و ارائه بازخورد، تحلیل و مرور عملکرد و اقدامات اصلاحی می پردازد. کتاب راهنمایی کاربردی برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان در اختیار مدیران کشور قرار می دهد.
کتاب حاضر به بررسی دقیق و جامع اقتصاد پلتفرمی پرداخته و از این نظر کتاب ارزشمند و جامعی است. در این کتاب، نه تنها جنبههای تاریخی و ریشهای رشد و تکامل پلتفرمها بحث میشود، بلکه در کنار تحلیل دهها مورد از کسبوکارهای پلتفرمی به انواع پلتفرمها، استراتژیهای ایجاد و توسعهی پلتفرمها، خطاهای رایج در مدیریت پلتفرمها، انقلاب دیجیتال، حاکمیت و مسئله قانونگذاری و در نهایت، آینده پلتفرمها و مسیری که پیش رو دارند، پرداخته شده است.
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکتها و سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی، وقت،انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی و راهبردهای اساسی سازمانهای خود میکنند ولی اکثر آنها از عدم اجرای مطلوب استراتژی های خود سخن میگویند.
کتاب عوامل حیاتی موفقیت بهبود چشمگیر کسب و کار با پیاده سازی محرک های قدرتمند
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسبب محیط چالشبرانگیز کسب و کار که پیش روی سازمانها در سراسر جهان امروز قراردارد، اهمیت بیشتری مییابد. این موضوع بویژه در صنایعی که دستخوش تغییرات در آرایش و پیکربندی کانالهای توزیع سنتی میشوند، مهم و حیاتی است
کتاب «ارزیابی عملکرد» توضيح میدهد که ارزیابی عملكرد چیست، شاخصهای کلیدی ارزیابی عملکرد کدامند، برای ارزیابی عملکرد چه دادههایی را باید جمع کنید، چطور باید این دادهها را تفسیر کنید
در کتاب ارزیابی عملکرد؛ آشنایی با زیر و بم ارزشیابی کارکنان، با اصول ارزشیابی عملکرد که دربردارندهی بخشهای مختلفی نظیر بررسی عملکرد و مستندسازی ارزشیابی تا گفتگو در مورد این مسئله با فرد، ثبت نحوهی پیشرفت کار و نیز پیگیری است، آشنا خواهید شد
توسعه اقتصادی تا حدود زیادی به دو بخش تولید و خدمات وابسته است، از طرفی گستردگی این دو بخش بر نقش و اهمیت مدیریت این دو حوزه افزوده است. هدف از تالیف کتاب مدیریت تولید و عملیات این است که تکنیک های کاربردی و مباحث مهم در زمینه تولید و خدمات در یک مجموعه و چارچوب مشخص ارائه گردد
الیاس م. عوض و حسن م. غزیری در کتاب مدیریت دانش، به معرفی بسیاری از جنبههای دانش از مفاهیم تا مردم، ابزارها، رویهها، چگونگی کسب، انتقال، اشتراک و مدیریت آن پرداختهاند.
زمانیکه یک پروژهای با اهداف مشخص تعریف میگردد اگر با هر مدیر، اعضاء و در محیطهای مختلفی انجام گردد باید به یک نتیجه مشخص برسد. بنابراین فقط دانش و نحوه انجام دادن، مدیر پروژه را به یک مدیر پروژه عالی تبدیل خواهد کرد.
هدف تمام کسبوکارها سودآوری است. و وظیفۀ شما به عنوان مدیر یک سازمان درآمدزایی است، ترجیحا هر سال بیش از سال قبل. بهترین مدیران تنها به بودجه توجه ندارند، بلکه ترکیبی از کنترل هزینهها، افزایش فروش و استفاده از منابع را به کار میگیرند. در صورتی که به عنوان یک مدیر بتوانید صورتهای مالی را به درستی تفسیر کنید و مورد استفاده قرار دهید، آن وقت آمار و ارقامی را که برای گرفتن تصمیمات اثربخش نیازدارید در اختیار دارید.
نمیتوان به هیچ وجه این واقعیت را انکار کرد که منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است و مدیریت اثربخش آنها کلید موفقیت سازمان میباشد. مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان، اصطلاحی نسبتاً جدید است که با پیمودن مسیر تعالی طی سالهای اخیر، خود را به عنوان یکی از مهمترین، تأثیرگذارترین و پیچیدهترین رشتههای مدیریت مطرح نمود.
بخش زیادی از زندگی ما سر کار و در ارتباط با همکارانمان میگذرد و خوب و بد بودن این روابط بر کیفیت کل زندگی ما تأثیر میگذارد. در این بین مدیران نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای کاری مناسب دارند.
نویسنده در کتاب پیش رو به بیان راهکارهای موثر و کارآمد در تقویت توانایی ها و مهارت های درونی جهت اداره و مدیریت موقعیت های بحرانی پرداخته است. مطالب این کتاب پربار و آموزنده برای استفاده ی کارآفرینان و مدیران در هر حوزه بسیار کاربردی و مفید است.
به باور نویسندگان کتاب «استراتژی اقیانوس آبی» کسبوکارها باید به جای ورود به بازارهای پررقابت (اقیانوس سرخ) وارد فضای بازار نامحدود و کم رقابت (اقیانوس آبی) شده و دست به خلق تقاضا بزنند؛ اقیانوس آبی یعنی بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد.
این مجموعه، شامل مقالات و گزارشات تخصصی از آخرین تحولات نظری، محاسباتی و کاربردی است که تا کنون منتشر شده است. جلد مقدماتی این کتاب مناسب کارشناسان ریاضی و خوانندگان شیفتهی ریاضیات کاربردی و ریاضیات محض است. مجموعهی این کتابها به بررسی ریاضیات گسسته و کاربردهای آن از زوایایی گوناگون میپردازد.
©BRB تمامی حقوق طراحی سایت متعلق به شرکت دانشبنیان بهین رهآورد بهبود می باشد.