سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

برنامه CRM چیست

برنامه CRM چیست
در بیشتر موارد، وقتی مردم در مورد CRM صحبت می‌کنند، به یک نرم‌افزار CRM اشاره می‌کنند. ابزاری که هدف آن کمک به شرکت‌ها در زمینهٔ فروش، بازاریابی و مدیریت خدمات است.

در بیشتر موارد، وقتی مردم در مورد CRM صحبت می‌کنند، به یک نرم‌افزار CRM اشاره می‌کنند. ابزاری که هدف آن کمک به شرکت‌ها در زمینهٔ فروش، بازاریابی و مدیریت خدمات است.

نرم‌افزار CRM به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بر روابط شرکت خود با مشتریان، همکاران، تأمین‌کنندگان و غیره تمرکز کنند. باوجود یک CRM حرفه‌ای، یافتن مشتریان جدید، جلب اعتماد آن‌ها، ارائه خدمات پس از فروش در طول رابطه بسیار آسان‌تر می‌شود.

چرا CRM؟

مدیریت ارتباط با مشتری قوی‌ترین روش در توسعه و حفظ روابط بلندمدت با مشتریان است. مدیریت ارتباط با مشتری صرفاً با کسب‌وکار مرتبط نیست، بلکه دارای یک ارتباط شخصی قوی در سازمان است. توسعه این نوع ارتباطات، کسب‌وکارها را به سطوح جدیدی از دستاوردها می‌رساند.

در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه مزایای سیستم‌های CRM می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند:

مزایا

توضیحات

یکپارچه‌سازی اطلاعات

CRM، یک پایگاه داده متمرکز را برای نگه‌داشتن تمام اطلاعات مهم ایجاد کرده و اجازه می‌دهد تا تمام اطلاعات به‌طور خودکار جمع‌آوری و در داخل سیستم انباشته شوند.

مدیریت ارتباطات

سیستم CRM تمامی ارتباطات و تعاملات با مشتریان فعلی و بالقوه را در یک مکان مدیریت می‌کند.

اتوماسیون فرآیند فروش

به پیش‌بینی عملکرد فروش کمک می‌کند. طراحی و ایجاد فرآیند فروش به‌وسیله قیف فروش و خط لوله فروش، ایجاد و پیگیری سفارش‌ها، ارسال پیش‌فاکتورها و فاکتورها، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و پیگیری مراحل مختلف فروش به‌وسیله CRM انجام می‌شوند.

تبدیل سرنخ به مشتری

اطلاعات مشتریان بالقوه و بالفعل را مرتب می‌کند و اعلان‌های یادآوری برای پیگیری سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه می‌دهد.

گزارش‌گیری و تحلیل داده‌ها

گزارش‌های جامع از ارزیابی عملکرد و پیگیری اهداف ایجاد می‌کند و با تحلیل داده‌ها به پیش‌بینی گام بعدی در فرآیند فروش کمک می‌کند.

خودکار سازی فرآیندها

فرآیندهای گوناگون و وظایف اداری را از طریق گردشکارها ساده‌تر و خودکار می‌کند.

ارتباط مؤثر

اعضای تیم را قادر می‌سازد تا به‌طور مؤثر در سیستم با یکدیگر و با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

چه کسانی می‌توانند از CRM استفاده کنند؟

بهترین بخش در مورد سیستم CRM این است که تقریباً هر واحد سازمانی می‌تواند از آن بهره‌مند شود – از بازاریابی، فروش و خدمات مشتری، گرفته تا مدیریت نیروی انسانی! نرم‌افزار CRM راه بهتری برای مدیریت تعاملات و روابطی که باعث موفقیت می‌شود، می‌دهد.

یک ابزار CRM به شما امکان می‌دهد در یک مکان مرکزی کلیه اطلاعات تماس مشتری بالقوه و مشتریان بالفعل را ذخیره کنید، فرصت‌های فروش را شناسایی کنید، مشکلات خدمات را ثبت کنید و کمپین‌های بازاریابی را مدیریت کنید. همچنین اطلاعات مربوط به هر تعامل با مشتری را در دسترس هرکسی در شرکت خود قرار دهید که ممکن است به آن نیاز داشته باشد

بادید و دسترسی آسان به داده‌ها، همکاری و افزایش بهره‌وری آسان‌تر می‌شود.  همه افراد شرکت شما می‌توانند ببینند که چگونه با مشتریان ارتباط برقرارشده است، چه چیزی خریده‌اند، آخرین بار چه زمانی خرید کرده‌اند، چه چیزی پرداخت کرده‌اند و بسیاری موارد دیگر.

از آنجایی‌که CRM دسترسی آسان به داده‌ها را فراهم می‌کند، همکاری در فرآیندهای مختلف و افزایش بهره‌وری برای کاربران نیز بسیار آسان‌تر می‌شود. استدلال قوی دیگر به نفع CRM این است که برای مشاغل با هراندازه‌ای مناسب است.

CRM چگونه کار می‌کند؟

راه‌حل‌های CRM شامل قابلیت‌هایی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تعاملات مشتری و شرکت را از طریق کانال‌های مختلف موجود پیگیری کنند. این کانال‌ها شامل فرم‌های وب‌سایت، ایمیل، تماس‌های تلفنی و غیره می‌باشد.

نرم‌افزار CRM مجموعه‌ای از ابزارها را برای مدیریت کل قیف فروش و بازاریابی، از صلاحیت سرنخ گرفته تا مدیریت فرصت‌ها، پیش‌بینی فروش و بسته شدن معامله، به تیم‌های فروش و بازاریابی ارائه می‌دهد. این تیم‌های خدمات مشتری را قادر می‌سازد تا درخواست‌های مشتری را مدیریت کرده و عملیات خدمات را با پیروی از فرآیندهای از پیش تعریف‌شده برای تعالی مراقبت از مشتری، خودکار کنند.

سیستم‌های CRM مملو از ویژگی‌های پیگیری هستند که تعاملات متعدد مشتری را ثبت می‌کنند. علاوه بر این، CRM فرآیندهای معمول را خودکار می‌کند و ابزارهایی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد که امکان ردیابی و اندازه‌گیری عملکرد و بهره‌وری شرکت را فراهم می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، نرم‌افزار CRM می‌تواند وظایفی را که باید در یک‌زمان معین انجام دهید را به شما یادآوری کند. می‌توانید آن را وادار به انجام فعالیت‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده مانند ارسال ایمیل و برقراری تماس‌های تلفنی کنید.

تمام‌کارهایی که با CRM انجام می‌شود ثبت می‌شود و به شما زمان کافی می‌دهد تا برنامه‌های بهتری برای بستن هرگونه فروش احتمالی داشته باشید. برخی از CRM ها همچنین قابلیت‌های تحلیلی را ارائه می‌دهند که به کاربران امکان می‌دهد، کارایی تلاش‌های بازاریابی مختلف را برای ایجاد سرنخ‌های فروش و تبدیل آن‌ها دنبال کنند.

 

در صورت تمایل به دریافت/ بهره‌گیری از خدمات و محصولات مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار و یا فعالیت خود، با ما تماس بگیرید.


0 نظر

ارسال پیام

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار سیکا؛ سایه‌سار کسب و کار شما

با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.