سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

فرم ثبت پیگیری مشتری

فرم ثبت پیگیری مشتری
تماس تلفنی برای پیگیری مشتری، به این معنا نیست که می‌خواهید خدمات یا محصولات بیشتری بفروشید؛ بلکه به این معناست که می‌خواهید از رضایت مشتری اطمینان پیدا کنید. پیگیری مشتری و نشان دادن علاقه به ادامه‌ی ارتباط با آن‌ها، به مشتری نشان می‌دهد که خرید از شما بهترین اتفاقی بوده که می‌توانسته تجربه کند. نمونه‌ فرم ثبت پیگیری مشتری، به صورت رایگان، از پیوست این محتوا، قابل دانلود می‌باشد.

اهمیت پیگیری مشتری در فروش
تماس تلفنی برای پیگیری مشتری، به این معنا نیست که می‌خواهید خدمات یا محصولات بیشتری بفروشید؛ بلکه به این معناست که می‌خواهید از رضایت مشتری اطمینان پیدا کنید. پیگیری مشتری و نشان دادن علاقه به ادامه‌ی ارتباط با آن‌ها، به مشتری نشان می‌دهد که خرید از شما بهترین اتفاقی بوده که می‌توانسته تجربه کند. اعتمادسازی برای مشتریان وقتی صورت می‌گیرد که مشتری بداند هدفتان از تماس فروش نیست و تماسی که با آن‌ها برقرار کرده‌اید منفعتی برایتان ندارد.
به‌ علاوه فرایند پیگیری سریع کمک می‌کند تا:
فروش را بالا ببرید: مردم تمایل دارند شرکتی را انتخاب کنند که حس تعلق را در آن‌ها ایجاد کند. اگر زمان بگذارید و رضایت مشتریان را بررسی کنید، بیشتر از کسب‌وکار شما خوششان آمده و بیشتر احتمال دارد که در آینده از شما خرید کنند. به این ترتیب افزایش فروش ما حتمی است
به محض اینکه مسئولان فروش بتوانند اعتماد مشتری را جلب کنند، باید برای تبدیل شدن مشتری به مشتری ارجاعی تلاش کنند. برنامه‌ای تنظیم کنید تا مسئولان فروش با مشتریان قبلی تماس بگیرند؛ این کار کمک می‌کند تا برند شما جلوی چشمشان باشد. به‌علاوه با این تماس‌ها می‌توانید حسن نیتتان را هم ثابت کنید.
اندازه‌ی پایگاه مشتریان را افزایش دهید: تعهد مشتری به کسب‌وکار شما، سایرین را به خرید و وفاداری به تجارتتان تشویق می‌کند.

بهترین روش های پیگیری مشتری
اگر در پیدا کردن روش‌ های موثر پیگیری مشتری دچار مشکل شده‌اید، به نکات زیر توجه کنید:
انتظارات را مشخص کنید: به جای اینکه منتظر بنشینید، تلاش کنید و در راستای خوشحالی مشتری قدم بردارید. اگر لازم است، برنامه‌ریزی کنید تا بر اساس یک جدول زمانی با مشتری تماس بگیرید.
روی اتفاقات پس از فروش متمرکز باشید: به مشتری نشان دهید که به چیزی بیشتر از یک فروش ساده علاقه‌مند هستید. به مشتری ثابت کنید که برای کسب‌وکارتان مهم است.
اتفاق‌های مهم را یادداشت کنید: تاریخ وقایع مهم و سالروزهای مهم زندگی مشتری را به یاد داشته باشید. این زمان‌ها بهترین مواقع برای تماس با مشتری هستند.
پیشنهاد ویژه: برای مشتری‌هایتان تخفیفات و پیشنهاد‌ها ویژه بفرستید.
شخصی‌سازی: مردم معمولاً با کسی کار می‌کنند که به او اعتماد داشته باشند. اگر می‌توانید سعی کنید بیشتر با مشتری صحبت کنید.

روش‌های موثر پیگیری مشتری که می‌توانید برای پیگیری مشتریان استفاده کنید:
پیگیری مشتری از طریق تماس/پیام تلفنی: تماس تلفنی معمولاً آسان‌تر است. اگر خطوط تلفنی برای تماس با مشتری دارید، می‌توانید از آن‌ها برای بازخورد گرفتن و حل مشکلات مشتریان استفاده کنید.
پیگیری مشتری از طریق ایمیل: ارسال نامه‌ی کاغذی و یا الکتریکی برای شخصی‌سازی روابط با مشتری عالی هستند و نشان می‌دهد که به مشتری اهمیت می‌دهید. اما گرفتن بازخورد و جواب از مشتری در چنین مواردی سخت‌تر است.
پیگیری مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی: می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای بازخورد گرفتن استفاده کنید و فرم‌های نظرسنجی را آن‌جا قرار دهید.
وقتی با مشتری صحبت می‌کنید از پرسیدن سوالاتی که پاسخ بله و خیر دارند اجتناب کنید و سوالات باز بپرسید تا مشتری نظرش را در خصوص تجربه‌ی خرید مطرح کند. هرچه بیشتر بدانید، ارتباط با مشتریان در آینده راحت‌تر خواهد شد. اگر مشکلی پیش آمده بود (مثلا اگر شرکت اشتباهی مرتکب شده و خدمات مناسبی ارائه نداده بود)، می‌توانید هدیه‌ی کوچکی برای معذرت‌خواهی بفرستید تا نشان دهید که چقدر به مشتری اهمیت می‌دهید و تمایل دارید تا همه‌چیز را درست کنید.
به جهت بایگانی سوابق پیگیری از مشتریان، می‌توان اطلاعات هر پیگیری را در "فرم ثبت پیگیری مشتری"، درج کرد. نمونه‌ فرم مذکور، از پیوست این محتوا، قابل دانلود می‌باشد.

 

در صورت تمایل به دریافت/ بهره‌گیری از خدمات و محصولات مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار و یا فعالیت خود، با ما تماس بگیرید.


0 نظر

ارسال پیام

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار سیکا؛ سایه‌سار کسب و کار شما

با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.