سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

انجمن علمی مدیریت راهبردی (استراتژیک) ایران

انجمن علمی مدیریت راهبردی (استراتژیک) ایران
این انجمن که یک مؤسسه غیر انتفاعی و با رویکرد علمی_پژهشی و آموزشی است با مشارکت جمعی از اساتید برجسته مدیریت راهبردی کشور و مدیران شرکت های بازرگانی و صنایع شکل گرفته است.

انجمن علمی مدیریت راهبردی (استراتژیک) ایران در مرداد ماه سال 1382 شمسی و بر اساس مجوز شماره 15609 مورخ 6/5/1382 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شد. این انجمن که یک مؤسسه غیر انتفاعی و با رویکرد علمی – پژهشی و آموزشی است با مشارکت جمعی از اساتید برجسته مدیریت راهبردی کشور و مدیران شرکت های بازرگانی و صنایع  شکل گرفته است. هدف انجمن بهره گیری از تمامی ظرفیت علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور و دانش مدیریت در جهان برای ارتقاء کمی و کیفی نیروهای متخصص در حوزه مدیریت استراتژیک، توسعه و بهبود وضعیت آموزش و پژوهش در این حوزه و نیز پیشبرد اهداف و افزایش توان مدیریت در کشور عزیزمان است که برای مدت نامحدود تشکیل شده است.
انجمن با توجه به سند چشم انداز 20 ساله کشور و لزوم قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و همچنین برقراری تعامل سازنده در روابط بین الملل، برنامه ها و اهداف خود را در بخش های مختلف، تنظیم کرده و در برنامه های عملیاتی سالانه به اجراء گذاشته است.

اهداف انجمن:
اهداف اساسی انجمن مدیریت راهبردی ایران عبارتند از:
کشف حوزه های نوین راهبردی آینده ساز
مشارکت در حفظ، بازسازی، و ارتقای محیط زیست
شبکه سازی میان محققان و مدیران علاقمند و توانمند داخلی و خارجی
جذب حداکثری نهادها و سازمانهای دولتی، شرکتهای خصوصی بزرگ و صاحب نام و نخبگان عرصه علم و عمل و استادان مدیریتی به عنوان اعضای حقیقی و حقوقی انجمن
مشارکت در رفع نیازهای تحقیقاتی و توسعه ای کشور
فراهم سازی زمینه های خلق فکرهای نو و کمک به تجاری سازی آنها
تقویت و تثبیت جایگاه انجمن مدیریت راهبردی ایران به عنوان جایگاهی برای ارزیابی، رتبه بندی و نظارت بر مؤسسات و شرکتهای خدمات و مشاوره مدیریت و پاسداشت جایگاه تخصصی مدیریت راهبردی و اطمینان بخشی به مشتریان دریافت کننده خدمات
انتشار کتب و نشریات علمی برای نیل بالاترین استانداردها  
تشکیل گردهمایی های علمی در سطوح محلی، ملی، و بین المللی
ایجاد ساز و کارهایی تسهیل گر تسریع در ارایه کیفیت
ارتقای شیوه های تدریس و انجام پژوهش های راهبردی
زمینه سازی برای نظریه پردازی در حوزه مدیریت، راهبرد و مدل سازی برای صورت بندی راهبرد یا راهبرد پردازی

اهم وظایف انجمن:
الف) انجام تحقیقات بنیادی و یا موردکاوی های علمی و پژوهشی در سطوح استانی، ملی و بین المللی
ب) همکاری و تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی، اجرایی، تولیدی و تجاری که زمینه های همکاری مشترک آنها وجود دارد
ج) ترغیب پژوهشگران، متخصصان و کارآفرینان و نیز تجلیل از برگزیدگان این حوزه و اعطای نشان های ملی به آنان
د) ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای
ه) برگزاری کنفرانس، گردهمایی و همایش های ملی، منطقه ای و بین المللی به منظور ارزیابی استعداد های پژوهشی داخلی
و) انتشار کتب و نشریات علمی و انتشار تازه ترین یافته های دانش مدیریت راهبردی جهان در کشور
ز) برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه مدیریت راهبردی
ح) تهیه و تدوین سند راهبردی برای موسسات، شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی و نهادی، صنفی و تخصصی
ط) ترسیم نقشه راه و نیز تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی
ی) کمک به اجرای برنامه های پیش بینی شده در راستای تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله کشور

برخی ازمحورهای مهم برنامه های انجمن:
همکاری با نهادهای اجرایی، علمی، پژوهشی وآموزشی در زمینه توسعه و ترویج دانش مدیریت راهبردی
تشکیل کارگروهای علمی و تخصصی استراتژیک
ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و تخصصی
برگزاری همایش های ملی و بین المللی - ترغیب و تشویق متخصصین، پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز
انتشار نشریات و کتاب های تخصصی
توسعه پژوهش های هدفمند استراتژیک و تقویت دانش مدیریت استراتژیک از طریق یکپارچه سازی، همکاری و تشریک مساعی
ترویج اصول مدیریت استراتژیک و آموزش روش های کارآمد بر اساس استانداردهای بین المللی
تعیین راهبرد و جهت گیری اصلی اعضا در راستای توسعه پژوهش و دانش در حوزه های استراتژیک
وضع رهنمودهای لازم برای اعضای انجمن در خصوص توسعه روزافزون و بهترین نحوه عمل مدیریت استراتژیک
برقراری ارتباط مستمر میان دانشگاهها و مدیران صنایع، جهت بررسی مسائل و مشکلات و یافتن راه حل های علمی و عمل
ارتقای سطح دانش اعضا بواسطه فراهم نمودن بستر تبادل اندیشه ها و برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه و میزگردهای تخصصی
ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از مدیران و برنامه ریزان استراتژیک
ارائه خدمات مشاوره ای به مدیران و سازمانها
انتشار کتب آموزشی و علمی در زمینه مدیریت استراتژیک
ارتباط و تبادل نظر و همکاری با موسسات مشابه در سطح ملی، منطقه ای و جهانی در زمینه مدیریت استراتژیک
برگزاری برنامه های بازدید از موسسات برنامه ریزی، تولیدی، خدماتی و فرهنگی داخلی و خارجی به منظور ارتقای دانش استراتژیک و تبادل اطلاعات با مدیران اجرایی

ارکان انجمن:
مجمع عمومی، هیأت مدیره و بازرس، ارکان اصلی انجمن مدیریت راهبردی ایران هستند.
مجمع عمومی از گردهمایی سالیانه اعضای پیوسته و در صورت ضرورت، با یک سوم تعداد اعضا با دعوت هیأت مدیره یا بازرس انجمن تشکیل می شود.
هیأت مدیره مرکب از پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل است که هر سه سال یک بار با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می شوند.
عضویت در هیأت مدیره انجمن به صورت افتخاری است. مجمع عمومی عادی، یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان بازرس علی البدل برای مدت 3 ماه انتخاب می کند. بازرس می تواند بدون داشتن حق رأی، در جلسات شرکت کند. انجمن دپارتمان ها و کارگروه های تخصصی لازم را برای پیشبرد اهداف خود تشکیل می دهد. این کار گروه ها عبارتند از: آموزش  پژوهش، انتشارات، آمار و اطلاعات، عضویت، امور نمایندگی ها، کنفرانس و همایش و امور بین الملل.

منابع درآمدی و هزینه‌ای انجمن:
منابع مالی انجمن از طریق دریافت حق عضویت از اعضاء و درآمدهای ناشی از ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای، فروش نشریات و کتاب ها و نیز دریافت هدایا و کمک ها تأمین می شود. در آمدهای حاصله صرف انجام تحقیقات علمی، پژوهشی، همکاری با نهادهای اجرایی به منظور اجرای طرح و برنامه های حوزه های پژوهشی، ارائه خدمات، برگزاری گردهمایی ها، فرهنگ سازی و نشر کتب و مجلات علمی و نیز توسعه فعالیت های انجمن و ارایه خدمات به اعضاء می شود.

انواع و شرایط عضویت:
انجمن مدیریت راهبردی ایران، به منظور استفاده از ظرفیت های  نیروی انسانی متخصص و بهره مندی از نظریات و تجربیات متخصصان و علاقمندان حوزه مدیریت راهبردی و ارتقاء دانش و مهارت علاقمندان به این دانش با شرایط مشخصی عضو می پذیرد.

انواع این عضویت ها با عناوین زیر قابل انجام است:
عضویت پیوسته
عضویت وابسته
عضویت دانشجویی
عضویت افتخاری
عضویت حقوقی ویژه مؤسسات و شرکت ها
عضویت علمی
عضویت مدیریتی
است و اعضاء بصورت سالیانه مبلغی را به تصویب هیأت مدیره بعنوان حق عضویت پرداخت می کنند. پایان یافتن دوره عضویت و یا استعفای کتبی اعضاء (با تأیید هیأت مدیره)، به منزله باطل شدن عضویت می باشد. دفتر مرکزی انجمن مدیریت راهبردی ایران، در تهران است و نمایندگی های آن درقالب 7 منطقه در سراسر کشور فعال است و از این طریق می تواند در تمام مراکز استان ها فعال شود.


0 نظر

ارسال پیام

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار سیکا؛ سایه‌سار کسب و کار شما

با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.